Träning i barn- och föräldragruppen
Matforsspelare i Matfors Sporthall 1972
Match i damdubbel

Bergsåker badminton.

Bergsåker Badmintonklubb är en anrik klubb som bildades 1975 och var redan då med i seriespel i division 4 Mellersta Norrland. Säsongen 1981/1982 tog klubben sitt första SM-guld och sedan dess har våra spelare genom åren jobbat till sig ett stort antal medaljer både nationellt och internationellt.

Bergsåkers Badmintonklubb erbjuder något för alla. Vi är klubben för dig som vill spela badminton som motionssport och för dig som vill elitsatsa. De minsta barnen är välkomna att träna/leka tillsammans med sina föräldrar och vi erbjuder vuxen-/motionsgrupp för er som vill motionsspela.

Vi både deltar i och arrangerar ett stort antal tävlingar varje säsong och ser gärna att alla spelare som vill deltar. Även inom tävling erbjuds allt från nybörjarklasser till elit och klubben deltar också med lag i seriespel.

Våra sponsorer och samarbets­partner.

Vår rackethall.

Hösten 2022 flyttade vi all tränings- och tävlings­­verksamhet till Baldershallen – Sundsvalls nya rackethall. Här tränar vi regelbundet på 10 banor och har möjlighet att bedriva tävling på totalt 20 banor samtidigt.

Hallen är belägen vid Baldershovs idrottsplats, mitt emot Sundsvalls Sjukhus.
Hitta till hallen

Badmintonhallen med sina 10 banor är belägen längst in till vänster. Man ser lätt det gröna golvet på håll.

Sugen på att börja träna?

Ansök om medlemskap redan i dag eller kontakta oss om du undrar något. För dig som vill prova på finns racket att låna – allt du behöver är shorts, t-shirt och inneskor utan svart sula. Hör av dig till oss så berättar vi mer!